Rutina mea de dimineata
si morning pages

Ma trezesc la 5 - 5:30 dimineata, o fac din ani de liceu cand ma trezeam "sa mai repet o data" inainte de a pleca la scoala, o fac natural fara ceas chiar si in zilele in care ma bag la somn tarziu, nu pot spune ca recomand sau spun sa faceti ca mine, pentru ca ceea ce fac este alegerea mea fara sa ma forteze cineva. Iar cele cateva ore sunt un adevarat castig. In liceu invatam/repetam acum citesc, scriu morning pages, imi verific agenda si ce am de facut in ziua curenta, imi beau cafeaua in liniste, meditez mi-ar place sa am o zona verde unde sa pot alerga dimineata dar viata in Bucuresti nu intotdeauna imi ofera aceasta posibilitate asa ca ma multumesc cu iesirile matinale si ocazionale in parc.


Azi implinesc un an de cand scriu zilnic morning pages, adevarul este ca am scris de cand ma stiu dar era un altfel de scris, jurnalul clasic cu "ce am facut azi", "ce am vazut si mi-a placut", genul de jurnal pe care orice frate vrea sa puna mana sa iti afle cele mai ascunse secrete, ati prins voi ideea. Dar undeva pe drumul meu spre maturizare am incetat sa mai scriu. Prima data am auzit de Julia Cameron in 2000 cand ai mei sau intors dintr-o calatorie din State, printre alte nimicuri (papetarie and stuff) mi-au adus si "The Artist's Way" pentru ca ce ii poti aduce unei fete pasionate de scris decat o carte despre scris. Am citit cartea, mi-a placut ideea si mi-am zis sa ii dau o sansa, sansa care a durat cateva luni apoi mi-am gasit x motive sa nu mai scriu. Despre ce este de fapt cartea si cui se adreseaza?



Cartea se adreseaza nu doar artistilor cu toate ca titlul te face sa tragi aceasta concluzie ci tuturor celor care vor sa isi regaseasca latura creeativa (Julia Cameron spune in carte ca toti avem aceasta doza de creeativitate care de cele mai multe ori o pierdem/ratacim pe drum). Ulterior am aflat ca Julia Cameron a scris si "The Artist's Way Workbook" un "indrumator" pentru un program de 12 saptamani asa ca l-am cumparat (amazon.com) l-am asteptat si anul trecut pe 1 septembrie m-am pus pe scris. Pe langa efectul benefic pe care il are scrisul asupra mea (relaxare/meditatie si ordine in ganduri) mi-am dat seama ca scrisul dimineata la prima ora ma ajutat sa imi eliberez crierul de balast, mi-a calmat toate anxietatile si gandurile negative, ma ajutat sa ma descopar, sa descopar solutii si sa am idei creative in viata de zi cu zi. 



Asa ca daca vreti sa va relaxati sau pur si simplu simtit ca "va explodeaza" capul puteti incepe dimineata langa cafea sau langa ceai intr-un caiet sau intr-o agenda sa scrieti orice va trece prin cap, iar daca nu va trece nimic scrieti trei pagini de "mi am nici o idee ce sa scriu" si ziua urmatoare la fel si ceea urmatoare, la un punct veti veti incepe sa scrieti despre seful care va strezeaza, despre apa pe care trebuia sa beti ieri si va simtiti vinovata ca nu ati baut-o, despre care zace pe masa,  despre soferul care v-a enervat in trafic, despre ce ati visat, despre... sau incepti sa scrieti o afirmatie "Aceasta va fi cea mai buna zi de pana acum", "Azi voi face ordine in biblioteca...", "Azi ma simt frumoasa..." si vizualizati prin cuvinte cum va doriti sa se intample sau poti incepe sa scrii "Azi ma simt... ""Astazi este o zi buna pentru ca..." "Ieri am invatat si... " "Astazi ma focusez doar pe mine..." sau "Azi ma focusez ca sa termin proiectul x..." ati prins voi ideea.



Daca vreti sa aflati mai multe despre ce si cum, lasti mai jos un comentariu cu ce vreti sa stiti si va promit ca voi reveni aici cu mai multe detalii. Sper sa ca nu v-am plictisit prea mult cu povestile mele matinale doar ca am vrut sa stiti ca, cuvintele au puterea sa va schimbe viata si felul cum va simtiti.


♥♥♥

Hugs and kisses

Gabriella


No comments